Sunday, May 20, 2007

Rohuküla - 7 kuni 12 m/s

Eile siis sai käidud esimest korda Rohukülas, mõõtsin ka teekonna pikkuse ära ja sain 105 km ümmarguselt. Autos ootasid juba 6.5 puri, poom ja trapets. Vaatasin veel hommikul korra surfijutukasse, karp jäi lahti kui nägin, et Rohukülas mõõdeti 9.8 m/s tuul. Selge, peab ikkagi 5.4'se purje ka peale laadima.

10:30 sõitsingi juba Rohuküla poole, tee peal silmitsesin puude latvu, mis näitasid, et tuul on päris kõva. Natukene enne kahtteist jõudsingi Rohukülla, rahvast oli päris palju kogunenud. Käisin korra vee ääres ja tõdesin, et see on üks väga hea koht surfamiseks. Peaaegu nagu Dahabis, muul varjas lained ilusti ära ning jäi järgi ainult üks ilus sile vesi. Kiikasin korra ka ühte punasesse telki, et tuuleinfot saada, nägin mõõdikul 8.9 m/s. Selge, 5.4 puri läks loosi. Kuna ma ei ole varem vana süsteemi järgi riganud purje, siis mastipikenduse ja purje vaheline nööri sidumine võttis aega umbes 25 minutit :D Lõpuks kui sain purje rigatud, läksin uuesti tuult kontrollima ja nägin 7.2, pekki! 6.5'se rigasin umbes 5 minutiga ära. Ajasingi omal kalipso selga lõpuks ja tassisin kama vee äärde. Enne vette minekut uurisin kus kohas on nö. vaba vesi, et ma võistlejatele ette ei jääks, see jäi natukene allatuult. Kuna tuul tundus päris tugev, tõmmasin poomist natuke peale. Kui olin rannastardiga minema saanud, tundus et tuult siiski nii palju ei ole, et korralikult glissi saaks. Sõitsin kaugemale, lootes rohkem tuult saada, kuid ei õnnestunud leida. Tulin korra kaldale tagasi ning lasin nii alt kui poomist lõdvemaks. Ma ei oska öelda, kas see aitas või oli tuul natuke tõusnud, igatahes kiskus ilusti glissi.

Umbes tunni pärast tuul tõusis jälle ning olin sunnitud kaldal taas purje pingulemale tõmmama. Enne vette minemist, tuletasin endale meelde, et pidin jalgu aasadesse proovima. Kohendasin aasad ära, et jalg ilusti sisse läks ning uuesti vette. Tundub, et see aasadesse saamine nii lihtne ikkagi ei ole, kui arvasin. Esimene jalg läks ilusti aasa, kuid tagumisega tekkis probleem. Laud hakkas vastu tuult keerama ja tagumine osa tahtis ära uppuda. Päeva jooksul mul ei õnnestunudki korralikult aasadesse saada ja vahepeal vajusid aasad ära, et jalg enam korralikult sisse ei mahtunud. Samas tulid enamus veestarte ilusti välja, mille üle mul vaid hea meel oli. Veel õnnestus mul teha mitu korraliku katapulti, kahe puhul olin trapetsis kinni ning üks katapult juhtus korraliku kiiruse pealt ning vette lennates lõi pea järsult taha poole, mille tulemusel kaelast ragin läbi käis, hetkeks ehmatas see ära, kuid õnneks mingit valu ei tundnud.

Umbes kella nelja ajal oli tuul nii tugev, et otsustasin 5.4 purje rigada ja selle lõpuks ära proovida. Kuna mul olid käed juba nii väsinud, siis jõudsin umbes tund veel olla ja siis loivasin kaldale. Kokku sai vast 4 tundi, mis peaks mu uus rekord olema ja Rohukülla lähen kindlasti veel lõuna tuulega.

Varsti panen ka siia väiksed videoklipid ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home